Ödünç Alınan Parergon | Sultan GÜLSÜN

Gestalt efektinin ardında bir ordu.
Anamorfoz müdahalesi gecikti diye yeryüzü bağır çağır.
Devren satılık cenin.
Henüz birincisini yazmadığımız perdenin ikincisini izliyoruz.
Saydam bir defin törenine yürüyor kalabalık.
Ardından celp gönderir gibi bahar.
Travmatik binalar
ve yara alanı büyüdükçe,
vardiyalı buharlaşıyorlar.
Yerleşmiş günah,
kesinleşmemiş gelecek,
yüzleşilecek kavşak,
daha ne kadar dikilecek duvar var tapınaklara?

Bir rüzgârgülü semptomudur Barthes.
-Kazanan kaybediyor.
Bedenin şimdisiyle yürüyoruz momentler arasında.
Atıl halde ikamesi ham maddenin.
Yazgılarda şahıslarını arıyor kip ekleri.
Histerik seğirme başlıyor geri devir hattında.
Mazbut küf kokuları arasında alıyoruz yerimizi.
Değenler ve değilenler herhangilik şiarından.

Her düzen öncenin düzensizliğinden değilmiş gibi açılıyor perde.
Kavisli bir tutukluk yaşıyoruz.
Maupassant giderken puroyu bırakıyor bu öyküye.

Sultan GÜLSÜN

sltngulsun@gmail.com

Sultan GÜLSÜN

Sultan Gülsün 23 yıl evvel Bursa'da dünyaya gelmiştir. Coğrafyaların ara yüzeyleri oluşturduğu dünya için sınırların kayıtsız olduğunu düşünmektedir. Edebiyatın doğa ile birlikte insanları iyileştirebileceğine inanmaktadır. İnancını, meslek seçimi ile doğa basamağına çıkarak pekiştirmiştir.
Birçok edebi sahada bulunmuştur ve kendi varoluş süreci tamamlanana dek bulunacaktır.
Deneysel şiir yaklaşımları ile birikmiş olan
şiirlerini "Lillipütyen" isimli dijital kitapta bir araya getirmiştir. 2013 yılında İzmir American Collegiate Institute & Felsefeciler Derneği'nin felsefi deneme yazma yarışmasında denemeleri; 2015 yılında ise Ali İsmail Korkmaz Eğitim Vakfı'nın Barış konulu şiir yarışmasında şiiri derecelendirilmiştir. Öğrenimine devam ettiği Bursa Teknik Üniversitesi'ndeki arkadaşları ile çıkardıkları GeceKondu Fanzin'in şiir editörlüğünü yapmaktadır. Leyli Sanat ailesiyle tanıştıktan sonra şiirleriyle var olmaya devam etmektedir.
Sultan GÜLSÜN

10 thoughts to “Ödünç Alınan Parergon | Sultan GÜLSÜN”

  1. Nesrin ile okuyoruz ve birbirimize bakarak gülümsedik biran. O konuya daha hakimdi, bana ise konu bütünlüğü senin içselinden açılmış olarak yansıdı. Emeğinle yaşa ..

  2. Bazı yazar ve yazar adaylarının kalemi spesifiktir, seninki de tam olarak böyle.
    Bir önceki şiirinde dile getirdiğim kavramları törpüleme meselisine yine değineceğim. Gerçekten etkileyici bir dilin olduğunu söyleyen çok olacağını düşünüyor zira anlamadım diyenler de çoktur. Eğer bunu spesifik hale getireceksen bunu biz kabul ederek okuyalım ve hep aynı elestrilerle gelmeyelim. Yoksa değişime uğrar dersen o zaman bu elestrim yerindedir diye düşünüyorum.
    Şiire bakışın gerçekten çok farklı o anlamda yazdigin ve yazacağım her şiir beni heyecanlandırıyor. Bu anlamda bir merak uyandırdığın kesin, biz okurlara. İşleyişi makinadaki bir dişli bir çarka benzetiyorum. Kelimeler cümleler ile perçinleşmiś ve onumuze öyle serilmiş. Emek var emeğin sağolsun. Tebrik tebrik ediyorum.

    1. Yazarken hangi ruh haline sahipsem onun etkisi de varoluyor. Sonrakilerde elbette eleştirilere kulak vererek doz azalabilir. Teşekkür ederim vakit ayırdığın için:)

  3. bir insan şiire nasıl geri devir hattını yakıştırır derseler seni gösteririm ya arıtma tesisinden de malzeme çıkardın ya helal :))

  4. İşte benim “sanat toplum içindir” havası aldığım yazılardan biri… Verdiğin örnekler, kullandığın isimler çok güzel ve satırlarınla uyumlu. Özellikle sonraki Maupassant örneği o kadar güzel tamamlıyor ki, sanki tüm Bunlar onun kaleminden çıkmış bir öykü gibi özdeşleşiyor seninle. Kalemine sağlık!

    1. İdilciğim canım benim çok teşekkür ederim. Vaktini ayırıp değerli yorumunu bıraktığın için. Sevgilerle:)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir